Friday, July 6, 2012

Mencari Islam Di China:::Ann Wan Seng



MRBK1016 Mencari Islam Di China
Ann Wan Seng
Harga: RM23.00   

harga diskaun, berminat sila sms 017-5017275 or PM  or email: zm.azami@gmail.com or  layari www.azamireaders.blogspot.com or http://www.stormreaders.net/nProductCode=MRBK1016/azamreaders

Sinopsis:
Negara China sering kali dikagumi sebagai sebuah negara yang kaya dengan tradisi, tamadun dan peradaban yang tinggi. Negara itu mempunyai sejarah yang cukup panjang dan gemilang. Namun begitu, ramai yang tidak menyedari bahawa umat Islam turut juga memberikan sumbangan dan memainkan peranan yang penting di sebalik kejayaan dan pencapaian China sebagai sebuah empayar yang dihormati dan digeruni selama berabad-abad lamanya. Kehadiran Islam di China dikesan sejak abad ke-7 lagi dengan kehadiran  beberapa  orang sahabat nabi yang diutus untuk menyampaikan risalah Islam ke negara yang terkenal dengan tembok besarnya.

Buku ini bukan sekadar berusaha untuk mejejaki semula tapak-tapak Islam di China tetapi juga memberikan gambaran kepada kita semua tentang potentsi yang ada pada negara itu untuk menjadi medan dan wasilah kepada kebangkitan semula Islam pada akhir zaman.

No comments:

Post a Comment